Spotkania z autorami

VI Warszawskie Targi Książki  (14-17 maja 2014)

Stres, autorzy, masa książek i pieniędzy czyli jak zwykle - fotorelacja z kolejnych targów.
Witam Was ponownie! Na Targach Książki byłam, książek mnóstwo kupiłam i przeszczęśliwa do domu wróciłam. Przeszczęśliwa dlatego, że kupiłam wszytko co miałam w planach, a nawet więcej.
I to nie wszytko. Udało mi się też spotkać z kilkoma autorami, ale były też pewne wady.

Przyjechałam w czwartek, koło 16. Niestety nie udało mi się już zjawić na targach, dlatego w piątek i w sobotę byłam prawie cały dzień.
Wybrałam się na targi razem z mamą, bratem, wujkiem i kuzynem. Stadion jak zwykle ucieszył moje oczy i już nie mogłam się doczekać kiedy będę mogła wydać pieniądze. Jednak na miejscu okazało się, że jak na dzień powszedni jest więcej ludzi niż zazwyczaj, a w tym masa szkół. A tak się składa, że nie przepadam zbytnio za tłumami obcych.

Moja mama uparła się żeby wstawić zdjęcie powyżej, chociaż nie wiem czy ma ono jakiś związek z relacją, nie licząc tego, że jest z targów. A poniżej, wstawiam kanapę nową kanapę literacką. I tu muszę przyznać, że czerwona bardziej mi się podobała od obecnej.

Pierwsze okrążenie wokół stadionu przechodzę zawsze szybkim krokiem rozglądając się po wydawnictwach i zapamiętując położenie tych, które mnie interesują. Drugie przeszłam już na spokojnie i pierwszym stoiskiem jakie odwiedziłam było stoisko księgarni Platon gdzie kupiłam pierwsze dwie części Trylogii "Zdrajcy" Trudi Canavan. Jest to Sequel trylogii "czarnego maga" tej samej autorki. Zwariowałam na jej punkcie.

Kolejnym przystankiem było stoisko sklepu internetowego Yatta sprzedającego mangi (komiksy pochodzące z Japonii) i przedmioty związane z nimi, sprowadzane z Japonii.
Już na facebooku przyznałam się, że zakochałam się w twórczości pochodzącej z tamtego kraju i to dosyć dawno, dlatego kupiłam tych manga naprawdę sporo.

Tuż obok (zdjęcie powyżej), na tym samym poziomie znajdowała się "uliczka antykwaryczna" gdzie uwielbia buszować moja mama.
A pod spodem zamieszczam ciekawe zdjęcie. Już tłumaczę: Zwykle moi znajomi nawet z daleka potrafią mnie rozpoznać po kręconych włosach. Dlatego po przyjrzeniu się temu zdjęciu stwierdziłam że jest mnie tam dwie! Jeśli się przyjrzycie, znajdziecie ;)

A tu, na kanapie odbywa się spotkanie z panią z serwisu "Lubimy czytać". Nie pamiętam dokładnie o czym był wywiad, ale zapamiętałam słowo "Literatura Wyższa".
Na zdjęciu po spodem załamywałam się, że w tym roku organizatorzy targów odpuścili zrobienie na płycie stadionu pola leżakowego do czytania. A szkoda. Bo było to bardzo fajne, a ludzie nie musieli cisnąć się w przejściach i na krzesełkach przy kanapie literackiej. :(

I tak oto wyglądały dwa dni targów. Ale poczekajcie! To jeszcze nie koniec, bo pod spodem jest druga część w której relacjonuję spotkania z autorami ;)
AUTORZY I INNI GOŚCIE

Barbara Wachowicz
Maciej Orłoś
Oto Barbara Wachowicz - Pisarka, historyk literatury, fotografik, scenarzystka. Niestety udało się mojej mamie zrobić tylko zdjęcie, więc z nią się nie spotkałam :(

Następny jest Maciej Orłoś podpisujący książkę "jak występować i zabłysnąć". Z nim mam też tylko zdjęcie, bo nie bardzo interesuję się tego typu książkami. Właściwie to udało mi się spotkać tylko z dwoma autorami, w tym z jednym z nich nawet nie planowałam. Na szczęście moja mama kocha robić zdjęcia! :D

Jerzy Bralczyk

Przemysław Dakowicz, Jarosław Rymkiewicz

Polski językoznawca, specjalista w zakresie języka mediów, reklamy i polityki.

Przemysław Dakowicz i Jarosław Rymkiewicz i książka "Afazja polska". czyli coś  z obszaru dla rodziców. Ja co prawda nie czytałam, ale moja mama poleca/
Emilia Dziubak. Ta w koku :)
Emilia Dziubak - ilustratorka.  Ilustrowała m.in. "Dziewczynkę w parku" Barbary Kosmowskiej, jednak nawet nie wiedziałam, że będzie, dlatego nie wzięłam książki. A szkoda :/
Szymon Majewski

A tego pana, tak naprawdę znam tylko z reklam :D Nie wiedziałam, że coś napisał.
Andrzej Strumiłło

Andrzej Strumiłło, a na stoisku jego piękne grafiki. Bardzo mi się podobają i nie mogę się na nie napatrzeć. Widzieliście może?
Krzysztof Zanussi na kanapie literackiej. Muszę przyznać, że bardzo miło mi się go słuchało i chociaż nie do końca zgadzam się z jego poglądami, na wywiadzie siedziałam do końca.
Maciej Wojtyszko - szkoda, że nie miałam przy sobie swojego starego egzemplarza "Bromby". Mając jego autograf byłabym bardzo szczęśliwa.
John Flanagan i niewidoczna na tym zdjęciu ogromna kolejka czytelników, po obu stronach korytarza. Ten kto był, wie co się wtedy działo.

A co do książki, nie przeczytałam jej, ale sam opis mnie nie zachęcił. Może kiedyś po nią sięgnę i zrecenzuję?
A tutaj rozdawano dedykacje rysunkowe, jeśli mogę tak to ująć. Na niższym poziomie było naprawdę dużo stoisk z komiksami. Sama się przy paru zatrzymałam, chociaż za Marvelem ani tego typu rysunkiem nie przepadam.

Uważam, że na tym zdjęciu wyszłam najładniej :) przypadek? Nie sądzę ;D
A na sam koniec...
Rafał Kosik - długo musiałam wystać się w kolejce, żeby usiąść w tym fotelu. Nie macie pojęcia jak bardzo się stresowałam. Ale nie dlatego, że miał podpisać książkę, a dlatego, że moja mama musiała się wygadać na temat bloga. Ja sama nie chciałam, bo uważam, że nie jestem jeszcze na odpowiednim poziomie, żeby osobiście chwalić się autorom, ale mama twierdzi, że jestem po prostu skromna.

Spotkałam się jeszcze z autorem "Oskara i pani Róży", Erickiem Emmanuelem Schmitt'em. A ponieważ po francusku nie umiem kompletnie nic, zdołałam wykrztusić tylko "Bonjur" i "Merci", mimo że tuż obok stała tłumaczka, a ja nawet nie zdawałam sobie z tego sprawy. A mimo to bardzo go polubiłam, tylko na niego patrząc. Ma taką... wesołą twarz i wydaje się, że nigdy nie przestaje się uśmiechać. Patrząc na niego, od razu zrodził się w mojej głowie wizerunek miłego, życzliwego i wrażliwego oraz rozumiejącego dzieci, człowieka.
Na sam koniec - moje tegoroczne zdobycze:

-"Trylogia Zdrajcy" ("Misja Amabasdora", "Łotr", "Królowa zdrajców"), Trudi Canavan
- "Felix, Net i Nika oraz Świat zero" oraz "Feliks, Net i Nika oraz Świat zero 2. Alternauci", Rafał Kosik
- "Starter", Lisa Price (Kupiłam dzięki recenzji Aleksego z "Książek na czacie" :) )
-  "Fistaszki zebrane 1973-1974", Charlez Schulz
- "Istota zła", Aya Kanno
- '"Puella Magi. Madoka Magica" tom 3, Hanokage, Magica Quartet
- "Atak Tytanów" tom 1, Hajime Isayama
- "Pandora Hearts" tom 3, Jun Mochizuki
- "Naruto" tom 8, 9, Masashi Kishimoto
- "DOGS" tom 3, 4, Shirow Miwa

V Warszawskie Targi Książki  (22-25 maja 2014)

I ponownie znalazłam się na Stadionie Narodowym na Warszawskich Targach Książki i tym razem przedstawiam moje spotkanie z:

panią Katarzyną Majgier, którą przy okazji serdecznie pozdrawiam :) autorką "nowohuckiej" serii o Ani Szuch i przyjaciółkach.
I oczywiście wpis do książki :D

Na stoisku wydawnictwa Akapit-Press z autorem Sergiuszem Pinkwartem.

Pani Agnieszka Stelmaszyk, autorka "Kronik Archeo" podczas rozmowy z moim małym kuzynem Julkiem.

A więcej o tegorocznych Warszawskich Targach Książki jest TUTAJ.

***
Na "Wro­cławskich Targach Do­brych Ksią­żek" 7 grudnia 2013r.

Oto i Ja i Pan Aleksander Fredro.
 Witamy gości na targach!

A na zdjęciach wyżej Ja i pani Magda Kozieł-Nowak, ilustratorka... która mieszka w mojej miejscowości!
podpisuje "Bajkę o czasie", książkę  którą powinni przeczytać wszyscy rodzice.

Paweł Pawlak i Ja. Ilustrator podpisuje książkę "Przepraszam czy jesteś czarownicą?"

A teraz czas się pochwalić autografami. Powyżej macie autograf od Pani Magdy, poniżej od Pana Pawła Pawlaka.

IV Warszawskie Targi Książek

Wczoraj (czyli 19 maja) wróciłam z Warszawy, oczywiście głównym powodem wyjazdu tam, były odbywające się w dniach 16-19 maja 2013 r. Warszawskie Targi Książek. Miłośnikom książek nie trzeba tłumaczyć co oznacza dla nas taka impreza. Podczas targów zaopatrzyłam się w kilka nowych pozycji książkowych, ale chyba najważniejsze było spotkanie z panem Rafałem Kosikiem, autorem bestsellerowej serii książek pt. "Felix, Net i Nika", w którym oczywiście wzięłam udział i udało mi się nawet zadać  parę pytań (a dokładnie dwa). Poniżej skrócona fotograficzna relacja z tego wydarzenia.

Spotkanie na "Kanapie Literackiej" z Rafałem Kosikiem

W kolejce po autograf.
Pozdrowienia dla Agnieszki, stoi obok mnie :)

Pan Rafał Kosik właśnie składa mi swój autograf w książce "Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa"

Tegoroczne "Warszawskie Targi Książki" odbywały się na Stadionie Narodowym, dzięki czemu mogłam go przy okazji zwiedzić. Mimo, że stadion jest duży to i tak w niektórych miejscach był problem z przejściem, bo było bardzo dużo ludzi, ale za to jak chciałam sobie usiać na chwilę i odpocząć, to nie ma nic lepszego od trybuny :). No i jeszcze atmosfera - była fantastyczna! Za rok znowu się tam pojawię!!!

Aleksa - Olka

XII Poznańskie  Spotkania Targowe – Książka  dla Dzieci i Młodzieży

Cześć!

Po dość długiej przerwie, wracam z wrażeniami świeżo z Poznania. Targi książek udane, oto dowody!

-pan Marcin Szczygielski i ja. Autor książki "Czarownica piętro niżej"

-Pan Bohdan Butenko - wybitny ilustrator i nie tylko :)
 -Pani Joanna Papuzińska, podpisuje "Asiunię" (niestety, moja mama nieumie robić zdjęć)

-Oto Pani Barbara Kosmowska, autorka "Samotni.pl" i wielu innych książek (Zapraszam do głosowania na "Dziewczynkę z parku" do nominacji - http://przecinekikropka.pl/glosowaniehttp://przecinekikropka.pl/glosowanie )

Targi książek trwały od 15.03 do 17.03. Ja przyjechałam w sobotę i już o 12 byłyśmy w Poznaniu. Pierwszego dnia nakupowałyśmy książek i zdobyłam autograf  Pana Marcina Szczygielskiego i Pana Bohdana Butenko. Ja chodziłam i szukałam czegoś ciekawego, a mama ciągle gdzieś się zatrzymywała.
Było wiele stoisk, ale mała hala, dużo ludzi i mało miejsca.
Postanowiłam wejść na antresolę i popstrykałam parę zdjęć z góry.
Po 16.00 poszłyśmy do hostelu. Następnego dnia zwiedziłyśmy muzeum instrumentów i nagrałam koziołki na poznańskim ratuszu. Wróciłyśmy na targi książek, aby "złapać" panią Kosmowską. Przy okazji, pani Papuzińska podpisała "Asiunię". W końcu dokonałyśmy zakupu książki "Samotni.pl", która została podpisana przez autorkę. Planowałam przeprowadzić mini wywiad, ale kompletnie wypadł mi z głowy, jednakże odbyła się rozmowa z panią Kosmowską.  Mama wspomniała że lubię pisać i Autorka książek udzieliła mi wielu rad. Dziękuję.
Przed 14.00 musiałyśmy już lecieć na pociąg do Wrocławia. Przy okazji wstąpiłyśmy do księgarni.
O 15.00 byłyśmy w pociągu.