"Klejnot" - Amy Ewing


   "Klejnot" pożyczyła mi moja znajoma. Z początku, patrząc na okładkę, myślałam, że jest to taka zwykła, kiczowata książka dla nastolatek i nie zachwyci mnie specjalnie. Myliłam się. Zaczęła się niezwykle, pochłonęła i nie chciała wypuścić aż do końca. 
    Akcja osadzona jest w Samotnym Mieście, osadzonym na wyspie. Jest ona otoczona ogromnym murem, odgradzającym ją od reszty świata, a samo miasto także jest podzielone na 5 części - Bagno, najbiedniejsza, najbardziej zaniedbana z nich, Farma, gdzie znajdują się, jak nazwa wskazuje, uprawy, sady, zwierzęta hodowlane itd. Następnie jest Dym - tam znajdują się fabryki. Jest on szary, smutny i zatruty chemikaliami i oczywiście - dymem z fabryk. Kolejny, Bank, bogatsza część Samotnego miasta, gdzie mieszkają bogatsi ludzie, gdzie w sklepach zaopatruje się szlachta z Klejnotu. No właśnie - ostatni krąg, osadzony w samym środku wyspy - bogaty i ociekający przepychem - Klejnot. To tam mieszka i zarządza całym miastem szlachta całej wyspy. To tam odbywają się najpiękniejsze bale, tam zostały wzniesione zapierające w piersi dech pałace. Ale niewiele osób wie, że także tam dzieją się najstraszniejsze rzeczy. I właśnie tam uda się nasza bohaterka. 
Violet Lasting, jest surogatką z Bagna. Gdy odkryto u niej "augurie" czyli niesamowite zdolności pozwalające urodzić dziecko szlachcie, została wysłana do bramy południowej, gdzie przygotowano ją do wysłania do Klejnotu. Violet, kompletnie nieświadoma nadchodzących zdarzeń, wsiada do pociągu mającego zawieść ją ku nowej przyszłości. Jednak owe piękne i bogate miejsce, nie jest takie jak może się wydawać na pierwszy rzut oka. Dziewczyna, gdy tylko tam przybywa zostaje pozbawiona swojej tożsamości i zniewolona. Odkrywa mroczne tajemnice Samotnego miasta i sama doświadcza cierpienia surogatek, jakie zadają im ich "opiekunowie". Nagle, zostaje całkiem sama, zamknięta w złotej klatce. Musi znaleźć drogę ucieczki i sposób by pomóc przyjaciółce.
Myślicie, że zdradziłam zbyt wiele? Spokojnie, zaraz po tej książce, czekają was jeszcze dwie następne części - "Biała Róża" oraz "Czarny Klucz", które są kontynuacją "Klejnotu".
   Ku podsumowaniu - Amy Ewing, od pierwszych liter zachwyciła mnie światem, który stworzyła i zasadami jakie nim rządzą. Cała trylogia pochłonęła mnie całkowicie, a ostatnią część pochłonęłam w ciągu jednego dnia.
Serdecznie polecam ją dziewczynom, nastolatkom, kobietom, ale może przeciwnej płci również się spodoba? 



Autor: Amy Ewing
Liczba stron: 383
Wydawnictwo: Jaguar
Tłumaczenie: Iwona Wasilewska
Tytuł Oryginału: The Jewel


Komentarze

  1. Strasznie ciekawie sie zapowiada. Moze przeczytam ;) pozdrawiam i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niezwykła fabuła i piękna okładka zachęcają :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku! Cieszę że trafiłeś do mojego "Królestwa Książek" i wielką radość mi sprawisz gdy zostaw ślad po sobie. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej ~ Aleksandra :)