Darmowy, jednodniowy, szkolny antykwariat.

Przedwczoraj na lekcję polskiego przyszła Pani Bibliotekarka. Jako że oceny już wystawione i nie mamy co robić, owa Pani zaprzęgła nas do roboty. A konkretniej - do noszenia książek. Co prawda  na początku mieli iść tylko chłopcy, ale wyszło tak, że poszli wszyscy (czyli ci, którym chciało się iść do szkoły, a dokładnie było nas dziesięcioro). I tak połową klasy poszliśmy na górę, do gabinetu pani Pedagog, gdzie pod sam sufit piętrzyły się stosy starych książek, które musieliśmy przenieść na sam dół. Tak więc zaczęliśmy znosić, a przy okazji znaleźliśmy parę ciekawych egzemplarzy. Na szczęście pozwolona nam wziąc tyle ile chcemy. I oto są moje zdobycze:



Oczywiście, zaraz po lekcjach wróciliśmy do "naszego antykwariatu" i wróciliśmy do szperania. Każdy znalazł coś dla siebie, ale ja, jak to ja, wzięłam najwięcej. I wzięłabym jeszcze trochę, ale więcej nie zdołałabym unieść (chyba że tłukłabym się przez pół miasta obładowana po uszy książkami.)
A co się stało z pozostałymi książkami? Niestety ale poszły na makulaturę, a ja gdy się o tym dowiedziałam znosiłam je z bolącym sercem. Próbowałam namówić Panią Pedagog i Panią Bibliotekarkę aby oddały przynajmniej większość z nich do antykwariatu, ale niestety nic nie wskórałam...



Na zdjęciu powyżej możecie zaobserwować:
- "Język i świat 5" (zbiory wierszy i opowiadań, materiały szkolne)
- "Profesor Sonia" - Erzsebet Kertesz (napisałabym dla kogo, ale ten ktoś czyta tego bloga)
- "Teatr lalek - zagadnienia metodyczne" - H. Jurkowski, H. Ryl, A. Stanowska
- "Barwy walki" - Mieczysław Moczar (Dla taty)
- "Wielka, większa i największa" - Jerzy Broszkiewicz
- "Ujarzmienie przyrody" - M. Iljin (dla kogoś)
- "Tajemniczy łowca szczurów" - Juliusz Grodziński (też dla taty)
- "Jesteś tylko diabłem" - Joe Alex
- "Opowiadania, czytelnik" - Wachtang Ananian
- "Skrawek nieba" - Stanisław Goszczurny 
- "Opowiadania o Gajdarze" - B. Jemielianow
- "Metodyka organizowania wycieczek i imprez górskich" - Z. Kruczek, J. Zdebski (ta dla brata)


A książki pachną nieziemsko!

Komentarze

  1. Hmmm... Spora część tej zdobyczy, to zabytki kultury radzieckiej/prl-owskiej z lat 50-60 XXw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, myślałam że nowsze, z lat 70-90 XXw. Dzięki za informacje ;)

      Usuń
  2. Trafiła Ci się "Profesor Sonia" - przeczytaj koniecznie, jest to biografia Zofii Kowalewskiej, wybitnej matematyczki żyjącej w XIX wieku. Ja też uwielbiam stare książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki już trafiły na moją Wakacyjną Półkę, A "...Sonia..." jest jedną z pierwszych ;)

      Usuń
  3. Gdybym miała miejsce, przygarnęłabym je wszystkie na swoją półkę. Żadnych znajomych tytułów nie widzę - szkoda.

    Tak poza tym, nominowałam cię do LBA. Zapraszam do zabawy - jeżeli oczywiście masz czas i ochotę.

    Oliwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam ochotę, a jakże, a jakże, Oliwciu :)
      Dziękuję za Nominację!

      Usuń
  4. Witam, ostatnio sprawdzałam ofertę w różnych internetowych sklepach nawet w http://www.sklep-komiksowy.pl/, ponieważ szukam podręczników, takie które były używane dla dzieci 1-3 klasy szkoły podstawowej z okolicy lat 1994-1997. Może mi coś polecicie i wskażecie miejsce, w którym będę mógł kupić takie podręczniki?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku! Cieszę że trafiłeś do mojego "Królestwa Książek" i wielką radość mi sprawisz gdy zostaw ślad po sobie. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej ~ Aleksandra :)