"Dzikie Stwory" - Dave Eggers

Tę książkę dostałam od pani prowadzącej zajęcia teatralne. Wręczając mi ją powiedziała "Jak przeczytasz, napisz scenariusz". Więc przeczytałam, scenariusz się tworzy, a przy okazji robię recenzje. ;P
Książka "Dzikie Stwory"  z tego co wiem, jest napisana na podstawie filmu pt "Gdzie mieszkają dzikie stwory", który z kolei jest na podstawie książki obrazkowej o tym samym tytule.
Autor opowiada nam o, jeśli się nie mylę, 8-letnim, butnym chłopcu z ADHD (jak można wywnioskować z historii), który ma na imię Max.  
Na początku nie dzieje się nic ciekawego, oprócz tego, że goni go mega nadopiekuńcza matka jego przyjaciela, prawie umiera pod śniegiem i ucieka z domu (Max, nie matka przyjaciela). 
Prawdziwa akcja zaczyna się dopiero gdy Max dociera na wyspę, którą zamieszkują niezwykłe, tytułowe dzikie stwory. Jest ich 7 - Carol, Katherine, Ira, Alex, Douglas, Judith i Byk. Potwory są ogromne, owłosione i są krzyżówkami różnych zwierząt. Gdy zauważają chłopca, na początku chcą go zjeść, ale co się stanie jeśli Max powie że jest ich królem?

Książka bardzo ciekawa, lekko się czyta, ale potrzeba na nią trochę czasu i jest dość chaotycznie napisana. Jednak nim zaczęłam czytać przeczytałam opinie na temat tej książki i raczej nie spotkała się z dobrą oceną, ale mi bardzo się spodobała. Chociaż główny bohater w niektórych momentach mnie denerwował, a niektóre sytuacje były kompletnie niezwiązane z historią i wyrwane z kontekstu.
Tak więc na zakończenie polecam dla młodzieży jak i dorosłych, ale dla dzieci nie koniecznie. Ocena: 7/10


Autor: Dave Eggers
Tłumaczył: Jerzy Łoziński
Wydawnictwo: Zysk i Spółka
Oprawa: miękka
  stron  273

Komentarze

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku! Cieszę że trafiłeś do mojego "Królestwa Książek" i wielką radość mi sprawisz gdy zostaw ślad po sobie. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej ~ Aleksandra :)