Alan Alexander Milne

Dzisiaj mija 132 rocznica urodzin Alana Alexandra Milne, autora "Kubusia Puchatka" dlatego pomyślałam, że to dobry moment, aby wspomnieć o tym pisarzu.


Alan Aleksander Milne, pisarz angielski, urodził się 18 stycznia 1882 roku w Londynie. Był trzecim synem Johna Vine'a Milne, dyrektora prywatnej szkoły dla chłopców Henley House oraz Sarah Marii Milne. Miał dwóch starszych braci i z jednym z nich, Kenem, stawiał pierwsze pisarskie kroki - tworzyli m.in. krótką prozę i żartobliwe wiersze. Alan uczęszczał do szkoły ojca, gdzie był jednym z najzdolnieszych uczniów, następnie do Westminster School, później do Trinity College w Cambridge, gdzie w 1903 roku ukończył matematykę. Swoje powołanie, jak sam przyznał odkrył dzięki nauczycielowi, a później serdecznemu przyjacielowi – H. G. Wells'owi. Po ukończeniu studiów A.A. Milne pracował jako pisarz, wtedy powstała parodia przygód Sherlocka Holmesa. W 1920 roku urodził się jego jedyny syn Christopher Robin (Krzyś). W 1921 roku Milne podarował swemu synowi na urodziny pluszowego misia ze sklepu Harrodsa w Londynie - Kubusia Puchatka. W 1924 roku rozpoczyna się kariera A.A. Milne′go jako twórcy książek dla dzieci. 14 października 1926 roku wydany został w Londynie Kubuś Puchatek, a dwa lata później Chatka Puchatka. To właśnie stworzenie postaci sympatycznego misia przyniosło mu międzynarodową sławę i uczyniło szanowanym i rozpoznawanym autorem. Książki A.A.Milne'go zostały przetłumaczone na 40 języków. Alan Alexander Milne zmarł 31 stycznia 1956 roku.

Maskotki, będące pierwowzorami postaci (Krzyś dostawał je przy różnych okazjach), w roku 1947 odbyły podróż po USA, podczas której ubezpieczono je na 50 tys. dolarów. Do Wielkiej Brytanii wróciły Concordem w roku 1969. 

P.S.
Szukając informacji o pisarzu trafiłam na książkę Ann Thwaite "A.A. Milne. Jego życie", o której tak wypowiedział się Christopher Robin Milne, syn A.A. Milne'a, kierując swoją opinię do autorki biografii jego ojca:  "W Pani osobie mój ojciec znalazł doskonałego biografa. Miałem co do tego pewne wątpliwości, zwłaszcza na początku Pani pracy, ale teraz jestem zachwycony i szczęśliwy."



Książka przy najbliższej okazji na pewno znajdzie się na mojej półce. 


Komentarze

  1. Wow. Ja nawet nie wiedzialam kto jest autorem kubusia. Swietnie ze napisalas. Dzieki!
    Sarcia blog

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku! Cieszę że trafiłeś do mojego "Królestwa Książek" i wielką radość mi sprawisz gdy zostaw ślad po sobie. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej ~ Aleksandra :)