"Matylda" - Roald Dahl

"Matylda" jest książką, do której mogę wracać bezustannie i wciąż nie będzie mi się nudzić. Zawsze zaskakuje mimo to że znam każdą literkę.
Nasz Autor - Roald Dahl przestawia w niej małą dziewczynkę - Matyldę Piołun. "Jednak Matylda nie jest zwyczajnym dzieckiem! Umie świetnie czytać, błyskawicznie mnoży w pamięci i bardzo mądrze myśli" a ma tylko 6 lat! Niestety rodzice nie doceniają jej i traktują jak pryszcza, którego nie można zdrapać i trzeba czekać aż sam odpadnie. Ponad to, gdy bohaterka idzie do szkoły spotyka się z Pałką - dyrektorką, a raczej tyranem. Pałka nienawidzi dzieci i ciągle na nich krzyczy, a uczniowie płatają jej różne psikusy za co idą do "dusidła". Ale w najmniej spodziewanym momencie Matylda odkrywa w sobie niezwykły dar, dzięki któremu może przesuwać przedmioty wzrokiem.
Książka nie jest jednak straszna. Raczej bardzo zabawna! Idealna dla dzieci od 8 lat, ale też i dla całej rodziny. Bardzo polecam "Matyldę" wszystkim.



Autor: Roald Dahl
Tłumaczenie: Mariusz A. Jaworowski
Wydawnictwo: Cała polska czyta dzieciom
Oprawa: Twarda
Stron 141 

Komentarze

  1. Ja bardzo lubię tę książkę, a mam o wiele więcej lat niż 8.
    Supernauczyciel

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku! Cieszę że trafiłeś do mojego "Królestwa Książek" i wielką radość mi sprawisz gdy zostaw ślad po sobie. Pozdrawiam i zapraszam jak najczęściej ~ Aleksandra :)