"Hobbit - czyli tam i z powrotem" - J.R.R. Tolkien

Tę książkę polecili mi moi starsi bracia. Z początku wcale nie chciałam jej czytać i ciągle odkładałam, ale gdy w końcu zaczęłam tak mnie wciągnęła, że czytałam rozdział po rozdziale bez przerwy!
Autor opowiada w niej o podróży Hobbita. "Ale co to jest Hobbit? Myślę że wymaga to wyjaśnienia". Hobbit to istota większa od liliputa, mniejsza jednak od krasnala. Zwykle hobbici zamieszkują nory. Ale nie są to wcale piaszczyste i suche nory, ani też wilgotne i błotniste. Są to tunele wydrążone w pagórku z boazerią na ścianach i chodnikiem na kafelkowej podłodze. Są to nory eleganckie i wyglądają prawie jak mieszkania. Hobbici mają zwykle wypięte brzuchy, ubierają się jasno. Najczęściej zielono i żółto. Śmieją się głośno i basowo, jadają dużo, nawet 2 obiady dziennie. Są zwykle spokojni i nie lubią opuszczać swoich wygodnych domów. Jednak w tej książce, nasz bohater - Bilbo Baggins zostaje wciągnięty w niezapowiedzianą przygodę, w której wraz z 13 krasnoludami i czarodziejem Gandalfem, idzie odzyskać z łap smoka królestwo krasnoludów. Ponad to, znajduje pierścień, który po włożeniu na palec, czyni go niewidzialnym.
Książka jest niezwykle ciekawa i wciągająca. Zawiera wiele elementów grozy. Serdecznie ją polecam chłopakom jak i dziewczynom.  
P.S. Książka posiada także wersję filmową: "Hobbit - niezwykła podróż"

Autor: John R.R.Tolkien
tłumaczenie: Maria Skibniewska
Wydawnictwo: Iskry
  oprawa: Miękka
stron  315

Komentarze